نیماد

ضرب‌الاجل دکتر عارف برای تدوین سند امنیت سایبری

ضرب‌الاجل دکتر عارف برای تدوین سند امنیت سایبری

جلسه‌ای با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی و مسئولان دستگاه‌های مرتبط به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور محمدرضا عارف، برای بررسی سازوکارهای تشکیل “ستاد هماهنگی پیشرفت و امنیت فضای مجازی” برگزار شد. هدف این ستاد، هماهنگی و تقسیم کار ملی در حوزه امنیت و توسعه فضای سایبری است.

محمدرضا عارف اظهار داشت که وجود نهادهای قانونی و سیاست‌گذاری در حوزه فضای سایبری، فرصت مناسبی برای تقویت امنیت فضای مجازی است. وی تأکید کرد که این ستاد برای هم‌افزایی ظرفیت‌های ملی و جلوگیری از موازی‌کاری‌های احتمالی تأسیس می‌شود.

وی افزود که تجربه موفق تدوین سند راهبردی “افتا” در دهه ۸۰، به دلیل وجود یک دبیرخانه قوی و استفاده از جوانان تحصیل‌کرده بود. تشکیل ستاد هماهنگی جدید نیز باید با الهام از این تجربه، امنیت فضای مجازی را در اولویت قرار دهد. همچنین، وی تأکید کرد که تقویت شبکه ملی اطلاعات و توجه به امنیت فضای مجازی از نیازهای اساسی کشور است.

عارف دستور داد که ظرف سه هفته، با همکاری وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط، پیش‌نویس اساسنامه و سازوکار ستاد هماهنگی پیشرفت و امنیت سایبری تدوین شود. این ستاد به ریاست رئیس‌جمهور و با ایجاد دبیرخانه‌ای در معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور، راهبری و ضمانت اجرای سیاست‌های سایبری کشور را عهده‌دار خواهد بود.

پیمایش به بالا