نیماد

حمله سایبری به شرکت AnyDesk

شرکت AnyDesk، سازنده نرم‌افزار ریموت دسکتاپ، روز جمعه فاش کرد که مورد حمله سایبری قرار گرفته است که موجب به خطر افتادن سیستم‌های تولید آن شده است. این شرکت آلمانی گفت که این حادثه که پس از یک ممیزی امنیتی کشف شد، یک حمله باج‌افزاری نیست و مقامات مربوطه را در جریان قرار داده است. همچنین در بیانیه‌ای افزود: “ما تمام گواهینامه‌های امنیتی را لغو کرده‌ایم و سیستم‌ها در صورت نیاز ترمیم یا تعویض شده‌اند.” “ما به زودی گواهینامه امضای کد قبلی را برای دودویی‌های خود لغو خواهیم کرد و کار جایگزینی آن با یک گواهینامه جدید را آغاز کرده‌ایم.”

AnyDesk از احتیاط، تمام رمزهای عبور پورتال وب خود، my.anydesk.com را نیز لغو کرده است و از کاربران می‌خواهد در صورت استفاده از رمزهای عبور مشابه در سایر خدمات آنلاین، رمزهای عبور خود را تغییر دهند. این شرکت همچنین توصیه می‌کند که کاربران جدیدترین نسخه نرم‌افزار را که با یک گواهینامه امضای کد جدید ارائه می‌شود، دانلود کنند.

AnyDesk فاش نکرد که چه زمانی و چگونه سیستم‌های تولید آن نقض شده است. در حال حاضر مشخص نیست که آیا پس از این هک اطلاعاتی دزدیده شده است یا خیر. با این حال، این شرکت تأکید کرد که هیچ مدرکی مبنی بر تحت تأثیر قرار گرفتن سیستم‌های کاربر نهایی وجود ندارد. در اوایل این هفته، گونتر بورن از BornCity فاش کرد که AnyDesk از 29 ژانویه در حال تعمیر و نگهداری بوده است و این مشکل در تاریخ 1 فوریه حل شد.

پیش از این، در 24 ژانویه، این شرکت همچنین به کاربران در مورد “وقفه‌های گاه به گاه” و “افت کیفیت خدمات” در پورتال مشتری خود هشدار داده بود. AnyDesk بیش از 170000 مشتری، از جمله Amedes، AutoForm Engineering، LG Electronics، Samsung Electronics، Spidercam و Thales دارد.

پیمایش به بالا